the sims 4 strangerville

The Sims 4 StrangerVille – jak przeżyć w tajemniczym miasteczku?

Witamy w StrangerVille!

No i stało się! Kolejna część The Sims 4 StrangerVille zawitała pod koniec lutego 2019. Po obejrzeniu oficjalnego trailera (Link 1 Link 2) byłam zafascynowana kolejnym dodatkiem do serii The Sims 4, tym bardziej, że lubię takie klimaty. Według mnie to trochę inny dodatek niż pozostałe. Wyróżnia się. 🙂 W tym artykule odkryję nieco tajemnic StrangerVille, przeprowadzę Was dokładnie przez historię, która tam się wydarzyła i przedstawię nowości, które pojawiły się z tym dodatkiem. Jeżeli chcecie samodzielnie przejść nową aspiracje i odkryć tajemnice StrangerVille ostrzegam przed Spojlerami!

Tajemnicze miasteczko

StrangerVille to pustynne, z pozoru spokojne miasteczko w którym dzieją się dziwne rzeczy. Niektórzy mieszkańcy zachowują się… no cóż niecodziennie – jak opętani, poruszają się w dziwny sposób i trudno się z nimi porozumieć. Naszym zadaniem jest rozwikłać tajemnice dziwnych wydarzeń w StrangerVille!

strangerville

Same miasteczko rozmiarami nie zachwyca – rozpoczynając grę mamy do wyboru trzy puste domy i dwie puste parcele, a tych zamieszkałych wcale nie jest więcej. Dla mnie mała ilość parceli to minus (podobnie jak w innych miasteczkach!). Aż prosi się, żeby StrangerVille było choć trochę większe.

Miasteczko podzielone jest na dwa obszary:

StrangerVille Plaza to miejsce gdzie czas lubią spędzać miejscowi. Oprócz parceli mieszkalnych mamy tutaj bar, gdzie można spotkać wielu wojskowych oraz centrum informacyjne, gdzie wolne chwile spędzają naukowcy (to ważne, bo te dwie grupy Simów mają istotny wpływ na rozgrywkę).

Shady Acres to odosobnione wzgórze, gdzie swoje posiadłości mają najbogatsi Simowie w StrangerVille.

Sekretne laboratorium w kraterze to także ważna część miasteczka, gdzie ma miejsce większa część rozgrywki.

 

Zaczynamy rozgrywkę!

Ja swoją historię w StrangerVille rozpoczynam na najmniejszej (ale jakże klimatycznej!) dostępnej parceli o nazwie Gafa 42. 

Pole przyczep kempingowych to cieszący oko dodatek do naszego małego domku. Niestety żadnych interakcji z przyczepami nie wykonamy, ale ogólny krajobraz jest fajny. Jak w każdym dodatku jest kilka nowych przedmiotów, ubrań i fryzur, ale nie skupiałam się na tym. Całą uwagę poświęciłam rozgrywce i odkryciu tajemnicy StrangerVille 🙂

strangerville gafa 42

Postać była stworzona w celu przetestowaniu rozgrywki, tak więc nie poświęciłam jej zbyt wiele czasu. Moja Julia Kluczyk (domyślne imię i nazwisko) jest ubrana w strój pojawiający się w dodatku The Sims 4 StrangerVille. Nowe dostępne fryzury nie spotkały się z moją aprobatą, dlatego jej fryzura jest pobrana (Link mod fryzura). Moją Simkę obdarzyłam cechami osobowości: towarzyska, conspiracy enthusiast (Link cecha) i śmiała. Nie wybrałam nowej dostępnej cechy: paranoiczka, ponieważ nie pasowała do osobowości mojego Sima.

strangerville sim

Lecz oczywiście to aspiracja, jaką wybrałam dla mojej Simki nadała sens całej rozgrywce. Nowa aspiracja znajduje się w podkategorii Lokalizacja –  Tajemnice StrangerVille. Wybierając ją Sim pragnie poznać przyczynę dziwnych zachowań mieszkańców miasta i rozwikłać zagadkę StrangerVille!

Pełne tajemnic!

Spędzając czas w StrangerVille można zauważyć, że z miasteczkiem rzeczywiście coś jest nie tak. W mieście oprócz zwykłych mieszkańców, jest pełno pracowników laboratorium i personelu wojskowego. To dwie grupy Simów, które najbardziej rzucają się w oczy w StrangerVille. Podczas interakcji z Simami można wypytywać ich o miasteczko, a oni chętnie dzielą się z nami informacjami. W mieście zauważyć można także tajemnicze auto z nadajnikiem satelitarnym, agentów rządowych (chociaż ja spotykałam ich tylko w konkretnym momencie gry), a wszędzie rosną dziwne tajemnicze fioletowe rośliny.

tajemniczy kwiat strangervilleMoże tutaj spotkać także Simów, których zachowanie jest co najmniej dziwne – twarz mają wykrzywioną w psychopatycznym uśmiechu, oczy wytrzeszczone, a poruszają się wykrzywiając w niemożliwy sposób wszystkie kończyny. Są to mieszkańcy zarażeni tajemniczą infekcją z którymi ciężko się skomunikować. Dostępna jest interakcja, aby próbować z nimi porozmawiać.

Przyznam, że początkowo bałam się jej wykonywać – po prostu ich unikała. Myślałam, że są czymś w rodzaju zombi, a kiedy spróbuję z nimi porozmawiać ugryzą moją Simkę i zarażą, a tego wyjątkowo nie chciałam. Okazało się jednak, że nie zarażają (przynajmniej mojej Simce nic się nie stało!). Nie można z nimi normalnie porozmawiać, zarzucają tylko tekstami w stylu “Nasza matka w czerwieni to piękność” “Przyjmij dary matki” “Matka wie o wszystkim. Walka jest daremna” i mój ulubiony “Dołącz do nas w kraterze” – dla mnie najbardziej psychotyczny.

zarażeni simowie strangerville

Na pewno StrangerVille skrywa o wiele więcej sekretów, lecz to właśnie te dziwne rzeczy najbardziej rzucają się w oczy. Może Wy znajdziecie ich więcej?

Co się tutaj dzieje?

Na szczęście w StrangerVille pojawiła się moja Simka, która postanowiła rozwikłać tajemnicę, która krąży nad miasteczkiem. Wybrana aspiracja to cel, który może? pozwoli uratować Simów od tajemniczej choroby. Gdy tylko nasz Sim wprowadzi się na parcelę w StrangerVille dowiemy się “Witaj w StrangerVille: Od mieszkańców jest tu dziwniejsza tylko roślinność! Zaraz po przeprowadzce slogan zacznie mieć dla Ciebie sens. Niektórzy mieszkańcy zachowują się dziwnie, a w miasteczku aż roi się od naukowców i wojskowych. Wypytaj mieszkańców o StrangerVille. Może rzucą trochę światła na obecną sytuację.”

Aby przejść pierwszy etap aspiracji musimy wykonać następujące zadania:

Tajemnice StrangeVille – etap I

  • Rozmawiaj o StrangeVille z 5 Simami
  • Kup bibelot w sklepie z bibelotami
  • Zbadaj zamknięte drzwi w sekretnym laboratorium

Aby porozmawiać o StrangerVille moja Simka wybrała się do swojego sąsiada mieszkającego we wraku samolotu. Dla zainteresowanych jest to rzeczywiście dom (ja już w głowie mam mnóstwo pomysłów jak go przerobić!) – wrak samolotu przez który wchodzimy do piwnicy, w której mieszka jego pilot.

wrak samolotu strangerville

Z pilotem rozbitego samolotu (tak jak z każdym innym mieszkańcem StrangerVille) możemy wykonać interakcje “Rozmawiaj o StrangerVille”. Zauważyłam, że wszyscy chętnie dzielą się informacjami. Od pilota moja Simka dowiedziała się “Podobno w kraterze mieści się coś w rodzaju sekretnego laboratorium. Założę się, że musi ono mieć coś wspólnego z tą dziwaczną burzą, która spowodowała katastrofę mojego samolotu”.

pilot samolotu strangerville

Następnie moja Simka udała się do baru, gdzie rozmawiała z personelem wojskowym, a na ulicy przed barem spotkała pracowników laboratorium (jeszcze wtedy nie wiedziałam, że można ich tak wielu spotkać w centrum informacji). Każdy z kim rozmawiała bez problemu dzielił się swoją wiedzą na temat StrangeVille.

Musiała przepytać 5 Simów, więc poza pilotem samolotu dowiedziała się jeszcze: “Ci przeklęci miłośnicy teorii spiskowych ubzdurali sobie, że sekretne laboratorium to tylko zasłona dymna. Nie mają o niczym pojęcia!”, “StrangerVille to urocze miasteczko. Mam nadzieję, że Twój pobyt tutaj będzie udany. Tylko trzymaj się z daleka od sekretnego laboratorium w kraterze”, “Wnioski idące za tym, co odkryto w kraterze są zdumiewające! To znaczy…eee… sekretne laboratorium to najnudniejsze miejsce na świecie, nie ma o czym gadać”.


sklep z bibelotami strangervilleOstatnią potrzebną informację moja Simka uzyskała od gościa z sitkiem na głowie, który sprzedaje gadżety w sklepie z bibelotami, znajdującym się niedaleko parceli Gafa 42“Musisz koniecznie odwiedzić to sekretne laboratorium. Podobno dzieją się tam dziwne rzeczy. Może uda Ci się prześlizgnąć tylnym wejściem”. Tym samym wypełniła pierwszy punkt zadania, a zaraz potem drugi, ponieważ w sklepiku trzeba kupić jakiś bibelot! Ja nie skupiałam się zbytnio na ofercie sklepikarza, moja Simka kupiła pluskwy do podsłuchu i jakieś książki, których nawet nie czytała.

Sekretne laboratorium

Jak można zauważyć w każdej pozyskanej informacji wszyscy wręcz zachęcają nas do odwiedzenia sekretnego laboratorium, co jest i tak kolejnym krokiem ponieważ musimy zbadać tam zamknięte drzwi.

tylne wejście do laboratorium strangerville

Wybierając się na parcelę laboratorium gra wyrzuca nas od razu do tylnego wejścia wspomnianego przez sklepikarza. Trochę to słabe, bo dotarcie do sekretnego laboratorium nie jest żadnym wyzwaniem. Za Simem jest przewrócony samochód, który zniszczył ogrodzenie i to tą drogą “według gry” dostaliśmy się do laboratorium. Blokada zaczyna się dopiero przy drzwiach, które mamy zbadać. Ja myślałam, że będziemy musieli chociaż okrążyć ogrodzenie albo pokonać jakoś przeszkodę, żeby się tu dostać, lecz cóż…

przewrócona ciężarówka strangerville

Samo laboratorium wygląda jak miejsce, które Simowie opuszczali w wielkim pośpiechu. Nie spotkamy tam nikogo, wszędzie są porozrzucane papiery i panuje ogólny bałagan. W centrum obiektu znajdują się drzwi, za którymi widać schody prowadzące na dół (lecz podobnie jak w świątyni, nie zobaczymy co jest niżej jeżeli ich nie otworzymy). To właśnie te drzwi mamy zbadać i jest to jedyna interakcja jaką możemy na nich wykonać.

zamknięte drzwi strangervilleGdy nasz Sim zbada owe tajemnicze drzwi, dowiadujemy się “Drzwi są zamknięte. Potrzebna będzie karta dostępu. Ktoś w mieście może wiedzieć jak ją zdobyć. Zanim pójdziesz, rozejrzyj się po sekretnym laboratorium, aby zyskać więcej informacji”  i tym samym ukończymy pierwszy etap aspiracji Tajemnice StrangerVille!

Zaczynamy infiltrację!

Kontynuujemy rozwiązywanie zagadki StrangerVille! To jeszcze nie koniec. A tak naprawdę jesteśmy dopiero na początku naszej przygody. Pora zebrać dowody!

Tajemnice StrangeVille – etap II

  • Zbierz 15 materiałów dowodowych
  • Stwórz tajne akta StrangerVille
  • Otwórz zamknięte drzwi w sekretnym laboratorium

Naszym kolejnym krokiem jest zbieranie materiałów dowodowych i dzięki informacji otrzymanej po zbadaniu drzwi wiemy, że musimy szukać w sekretnym laboratorium, ponieważ mogą być tu ukryte. Jeżeli dobrze poszukamy to można ich sporo znaleźć. Wystarczy przeszukiwać sterty dokumentów na biurku lub na podłodze albo przeszukać bazę danych w pozostawionych tam komputerach – lecz uwaga Sim musi posiadać co najmniej 3 poziom umiejętności programowania!

materiały dowodowe strangervilleMoja Simka w laboratorium znalazła 10 na 15 materiałów dowodowych potrzebnych do ukończenia pierwszego celu aspiracji. Gdzie zebrać resztę? Można podczas rozmowy prosić o dowody personel wojskowy lub pracowników laboratorium. Podczas rozmowy wybieramy opcję “Poproś o materiał dowodowy z bazy wojskowej” i łatwo można go otrzymać “Gdyby ktoś pytał, to nie masz tego ode mnie..Proszę”.

przeszukiwanie bazy danych strangerville

Lecz Julia postawiła na podsłuchiwanie! Podrzucanie pluskiew rozpoczęła już na początku przygody w StrangerVille. W jej domu była stacja podsłuchowa, w której można zakupić pluskwy (zdobyć je można także w sklepie z bibelotami). Każdemu z kim rozmawiała, głównie wojskowym i naukowcom podrzucała pluskwę. Jest to możliwe podczas interakcji z Simem – wybieramy opcję “Umieść pluskwę”, a nasz Sim przytulając rozmówce jak prawdziwy tajny agent podrzuca mu pluskwę.

podrzucanie pluskwy strangerville

Podsłuchiwanie…

Zawsze po podrzuceniu pluskwy pojawia się informacja, czy Sim zorientował się co zrobiliśmy czy nie. I przyznam szczerze, że nie wiem co się dzieje, gdy Sim zauważy podsłuch, bo Simowie, którym pluskwy podrzucała Julia nigdy nie orientowali się co zrobiła. Nie wiem, czy jest tak zawsze, czy po prostu miała szczęście. Gdy pluskwa jest już podłożona, możemy podsłuchiwać na stacji nasłuchowej, którą można kupić w trybie budowania – zajęcia i umiejętności – rekreacja.

W mieszkaniu mojej Simki taka stacja już była, więc bez problemu mogła podsłuchiwać, czy ktoś będzie rozmawiał o czymś ściśle tajnym. Lecz uwaga – każda pluskwa starcza na jeden podsłuch. To znaczy, że jeżeli podrzucimy ją jakiemuś Simowi i na stacji podsłuchamy informację pluskwa przestaje działać i jeżeli chcemy jeszcze raz podsłuchać tego Sima musimy ją znowu podrzucić. Moja Simka resztę potrzebnych materiałów dowodowych zebrała podsłuchując innych Simów lub proszą ich o materiały dowodowe.

stacja podsłuchowa strangerville

Oto lista materiałów jakie zebrała:

  • częściowo ocenzurowany raport (2)
  • pośpiesznie spisana notatka
  • paczka tajemniczych nasion (2)
  • szyfrowane urządzenie USB (2)
  • dziwne schematy (2)
  • mikrofilm na podczerwień (2)
  • uszkodzony odczyt holograficzny
  • ściśle tajne nagranie audio “Moja noga więcej w tym laboratorium nie postanie! Równie dobrze mogę spalić swoją kartę”
  • ściśle tajne nagranie audio “Wiem, co mówił pułkownik, ale… Przecież ludzie muszą wiedzieć, co dzieje się w tym kraterze!”
  • ściśle tajne nagranie audio “Wiele dziwnego zdarzyło mi się widzieć, ale to laboratorium…Nadal mam dreszcze jak o nim myślę”

Tym sposobem mamy 15 potrzebnych dowodów do wypełnienia pierwszego zadania aspiracji. Kolejnym krokiem jest stworzenie tajnych akt StrangerVille. Jest to bardzo proste – zbierając dowody, pokazują się one w wyposażeniu Sima, gdy mamy już 15 klikamy na nie i wybieramy opcję “Stwórz tajne akta”. Tajne akta pojawiają się w wyposażeniu, a nasz Sim wykonuje drugie zadanie aspiracji! Otrzymujemy komunikat “Udało Ci się utworzyć tajne akta. Można je wykorzystać do poproszenia o kartę dostępu. Założę się, że naukowcy, personel wojskowy albo właściciel sklepu z bibelotami byliby tym bardzo zainteresowani”. Wiemy już co robić dalej.

Co kryje się za drzwiami?

Ostatnie zadanie tej części aspiracji to otwarcie sekretnych drzwi, do czego potrzebujemy karty dostępu. Aby ją zdobyć należy wymienić tajne akta StrangerVille na kartę u którejś z wymienionych wcześniej osób. W barze moja Simka spotkała wojskowego i wybrała opcję “Poproś o kartę dostępu”, a my otrzymujemy komunikat “Dobra… Może to zły pomysł, ale chyba możesz mi pomóc w rozwiązaniu tej fatalnej sytuacji. Weź tę kartę dostępu – otworzysz dzięki niej wszystkie drzwi w sekretnym laboratorium. Tylko uważaj! Od zamknięcia drzwi nikt tam nie wchodził”. 

W ten sposób oprócz karty dostępu otrzymujemy złowróżbną przestrogę 🙂 Aby zdobyć kartę można także wybrać opcję “Zamieść tajne akta na forum hakerów” dostępną na komputerze, a w nagrodę za wkład Sim otrzyma kartę dostępu pocztą. Gdy mamy już kartę należy udać się do sekretnego laboratorium i użyć jej do otwarcia drzwi.

otwarcie sekretnych drzwi strangerville

Gdy otworzymy drzwi kartą dostępu wylecą zza nich różowo-fioletowe pyłki, które od tego czasu będą krążyć w powietrzu w całym StrangerVille. Nasz Sim automatycznie zejdzie na dół, gdzie dostrzeżemy dwa korytarze – jeden pełny fioletowych oparów i pyłków, gdzie na końcu mamy zamknięte drzwi i drugi prowadzący do sali laboratoryjnej. Otwierając drzwi i schodząc na dół kończymy drugi etap aspiracji i rozpoczynamy walkę o uratowanie mieszkańców przed tajemniczą zarazą!

Jak uratować StrangerVille?

Rozpoczynamy kolejny etap aspiracji w którym będziemy przygotowywać się do uratowania mieszkańców. Potrzebujemy do tego kilku elementów:

Tajemnice StrangerVille – etap III

  • Zbierz 15 skupisk zarodników
  • Załóż kombinezon ochronny
  • Udaj się w najdalsze części sekretnego laboratorium

Jak wykonać te wszystkie cele. Schodząc po schodach w dół, w laboratorium są analizatory chemiczne, na których możemy wykonać interakcję “Skompiluj dane dotyczące infekcji”. Jest ona niedostępna, ponieważ zauważamy, że aby ją wykonać mamy “Wymagane: 15 skupisk zarodników. Wypytaj personel wojskowy w miejscowym barze, aby zdobyć wykrywacz infekcji. Pomoże Ci on znaleźć skupiska zarodników”. Naszym następnym krokiem jest więc podróż do baru.

Gdy tylko przeniesiemy się z laboratorium na inną parcele otrzymamy komunikat “Rozpoczyna się rozkwit. Opuszczając sekretne laboratorium zauważasz, że niebo nabrało wyjątkowo niepokojącej barwy. Coś się zmieniło i to wcale nie na lepsze. Otwarcie drzwi do laboratorium musiało uwolnić jakieś groźne toksyny. Musisz znaleźć ochronę przed toksycznymi zarodnikami w sekretnym laboratorium. Porozmawiaj z Simami w mieście i dowiedz się, czy ktoś może Ci pomóc”. Od tego momentu wszędzie w powietrzu unoszą się różowe pyłki, co mimo sytuacji wygląda bardzo fajnie 🙂 W mieście spotkać można także tajnych agentów rządowych, choć jak wielu ich nie widziałam.


Wykryć infekcję!

Teraz naszym celem jest odszukać wykrywacz infekcji. Na jednym z wojskowych wybieramy interakcję “Wypytaj o zarodniki w laboratorium”. Oto czego dowiemy się od Sima “Mam nowy wykrywacz infekcji. Jest naprawdę super, potrafi… To znaczy… To ściśle tajne dane! Ale może przekonasz mnie i dam Ci jeden z nich”.

Teraz musi przekonać Sima do podarowania nam wykrywacza. Mamy dostępnych kilka opcji: zaimponuj, walcz, uwodź, nadużyj władzy (ale ta opcja dostępna jest przy co najmniej 5 poziomie kariery wojskowej) i przekup. Moja Simka próbowała zaimponować Simowi, ale polegało to na robieniu pompek, a ona nie była zbyt sprawna fizycznie, więc się nie udało. Postanowiła więc przekupić wojskowego, a on oddał jej wykrywacz infekcji.

wykrywacz infekcji strangerville

Używając wykrywacza infekcji możemy skanować teren w poszukiwaniu skupisk zarodników. Wystarczy wybrać opcję “Skanuj tutaj” na dowolnym terenie, a zaczną pojawiać małe skupiska zarodników, które możemy zbierać. Musimy uzbierać ich 15, aby ukończyć pierwszy cel aspiracji. Mojej Simce najwięcej skupisk zarodników udało się zebrać w pobliżu tajemniczych kwiatów na parceli laboratorium. Zauważcie także, że od momentu rozpoczęcia rozkwitu tajemnicze kwiaty otworzyły się i wyglądają niesamowicie 🙂

Uzbierawszy 15 skupisk zarodników udajemy się do laboratorium, gdzie na analizatorze chemicznym dostępna jest opcja “Skompiluj dane dotyczące infekcji”, którą wybieramy, a nasz Sim rozpocznie analizę.

tworzenie szczepionki strangerville

Gdy Simka zakończyła analizę, otrzymała informację “Julia przeprowadziła wnikliwą analizę skupiska zarodników, co zdecydowanie się opłaciło. Zabierz dane dotyczące infekcji do naukowca w StrangerVille, aby poznać przydatne informacje na jej temat”.  W wyposażeniu naszego Sima możemy odnaleźć “Dane dotyczące infekcji”.

Co kryje się w laboratorium?

Udajemy się do centrum informacji, gdzie spotkamy najwięcej naukowców i podczas rozmowy z jednym z nich wybieramy opcję “Poproś o stworzenie filtra zarodników”. W zamian za dane dowiemy się “Nieźle, udało Ci się! Przeanalizuję te dane dotyczące infekcji. Wkrótce otrzymasz ode mnie przesyłkę z filtrem zarodników. Szukaj dalej, może w końcu uda Ci się znaleźć szczepionkę na tę infekcję”.

W naszej skrzynce pocztowej czeka już skaner infekcji, ale pamiętajmy, że potrzebujemy także kombinezonu ochronnego. Można go kupić w sklepiku z bibelotami. Wystarczy wypytać sklepikarza o zarodniki w sekretnym laboratorium, a on przyzna się że ma w wyposażeniu kombinezon ochronny i możemy go od niego kupić. Aby kombinezon był kompletny trzeba połączyć go w wyposażeniu z filtrem zarodników. W ten sposób wykonujemy drugi cel aspiracji. Zostało nam zbadać czeluści laboratorium i w tym celu zakładamy kombinezon ochronny i podróżujemy do sekretnego laboratorium.

tajemny korytarz strangerville

W kombinezonie możemy przejść korytarzem pełnym fioletowych oparów i otworzyć drzwi prowadzące na jeszcze niższy poziom laboratorium. Dojdziemy do sali badawczej, w której można zauważyć tajemniczą roślinę w różnych stadiach rozwoju. Na pewno prowadzone były tu nad nią badania.

tajemnicza roślina strangerville

Z sali przechodzimy korytarzem pokrytym tajemniczym bluszczem do kolejnych zamkniętych drzwi, które dzięki karcie dostępu z łatwością możemy otworzyć. Zza drzwi wydobywa się jeszcze więcej oparów i pyłków.

tajemnicze opary strangerville

Otwierając drzwi na końcu tajemniczego korytarza, ukończymy trzeci stopień aspiracji i rozpoczynamy finałową walkę!

Nadchodzi koniec!

Gdy przejdziemy przez tajemnicze drzwi rozpoczniemy ostatni etap aspiracji. Odkrywamy źródło infekcji i tajemnicze zło drzemiące w mrokach laboratorium.

Tajemnice StrangerVille – etap III

  • Zaszczep 3 Simów
  • Zwerbuj 3 Simów, aby powstrzymać szalejącą infekcję
  • Pokonaj źródło infekcji

Nasz Sim dostał się do sali, gdzie zamknięta była przerażająca Roślina Matka (to właśnie o niej mówili zarażeni). Tak więc aby pokonać infekcje trzeba zniszczyć panującą tutaj Roślinę Matkę, która jest źródłem całego problemu!

roślina matka strangerville

Z Rośliną Matką można wykonać kilka interakcji: prowokuj, spróbuj porozmawiać, spróbuj walczyć, walcz z Rośliną Matką z.. (ta opcja jest niedostępna, ponieważ musimy mieć sojuszników aby z nią walczyć). Lecz My skupmy się na celach aspiracji. Musimy zaszczepić 3 Simów. Zauważamy, że na analizatorze chemicznym pojawia się opcja “Stwórz eksperymentalną szczepionkę”, aby to zrobić potrzebujemy 1 dziwnego owocu i 5 skupisk zarodników. Ja polecam stworzyć szczepionki zanim jeszcze opuścimy laboratorium. Na tej parceli rosną bowiem tajemnicze rośliny i łatwo znaleźć skupiska zarodników.

Dziwna pogoda…

Wychodząc z piwnicy zauważamy, że pogoda bardzo się zmieniła. W kalendarzu pogoda oznaczona jest jako dziwna, wieje silny wiatr, a w laboratorium uderzają pioruny. Wszystkie rośliny otworzyły się i majestatycznie świecą w ciemnościach. Całość wygląda dość apokaliptycznie 🙂

uderzenie pioruna strangerville

Przed laboratorium możemy odszukać za pomocą skanera infekcji skupiska zarodników. Uwaga! Musimy zaszczepić 3 Simów, więc stworzyć 3 szczepionki – potrzebujemy więc aż 15 skupisk zarodników – po 5 do każdej szczepionki. Dziwne owoce zbieramy natomiast z tajemniczych kwiatów – wystarczy wybrać opcję “Pielęgnuj”, kwiat otworzy się, następnie “Zbierz dziwny owoc” i tak zbieramy 3 owoce. Możemy teraz w analizatorze chemicznym stworzyć 3 eksperymentalne szczepionki i czas opuścić laboratorium w poszukiwaniu zarażonych.

Powstrzymać zarazę!

Gdy tylko opuścimy parcele laboratorium otrzymamy komunikat “Zatrzymaj infekcje. Udało Ci się odkryć źródło infekcji zagrażającej StrangerVille: to ogromna Roślina Matka, ukryta głęboko w czeluściach laboratorium. Jedynym sposobem na powrót do normalności jest pokonanie tej niecnej istoty! Znajdź lekarstwo i przygotuj zespół, który podejmie się walki z Rośliną Matką.”

Mamy już 3 szczepionki, więc teraz musimy znaleźć 3 zakażonych. Nie jest to trudne bo mam wrażenie, że jest ich więcej niż na początku. W interakcji z zakażonymi wybieramy opcję “Przetestuj eksperymentalną szczepionkę”. Przy pierwszych dwóch próbach dowiemy się, że szczepionka wywołała jakoś reakcję, ale nie zwalczyła infekcji do końca. Dopiero przy trzeciej próbie, dowiadujemy się, że szczepionka działa.

szczepienie sima strangerville

Nie jest to jednak koniec. Dowiadujemy się, że szczepionka działa, ale musimy wytworzyć ją ponownie. W tym celu znowu musimy uzbierać 15 skupisku zarodników i 3 dziwne owoce, a w analizatorze chemicznym musimy wybrać opcję “Stwórz szczepionkę na infekcję”  i wytworzy 3. Kiedy mamy już gotowe szczepionki ponownie szukamy zarażonych (wystarczy pojechać do baru, a oni spacerują po  całym mieście). Jeżeli dobrze to rozegramy to wykonamy od razu dwa pierwsze cele aspiracji.

Na zarażonym wybieramy opcję “Podaj szczepionkę na infekcję”. Nasz Sim chluśnie mu szczepionką w twarz (nie, nie będziemy biegać za nimi ze strzykawkami!) i dowiemy się “Czuje się znaczenie lepiej. Mogę zebrać myśli i zniknął ten okropny dźwięk w mojej głowie”.

Zwerbować do walki z Rośliną Matką możemy tylko Simów, którym podaliśmy szczepionkę, więc lepiej zrobić to od razu, bo będziemy musieli później szukać ich po całym mieście. Na zaszczepionym Simie wybieramy opcję “Werbuj do walki z Rośliną Matką”, ale on na początku się nie zgodzi. Musimy mieć z nim trochę lepsze relacje, aby go zwerbować, ale nie jest to problemem. W ten sposób szczepimy i werbujemy 3 Simów, czym kończymy 2 cele naszej aspiracji. Aby ukończyć zadanie musimy tylko “Pokonać źródło infekcji”.

Czas na walkę!

Mamy już 3 sojuszników, więc teoretycznie możemy już rozpocząć walkę z Rośliną Matką. Czy potrzeba coś jeszcze? Ja radzę stworzyć jeszcze co najmniej 1 szczepionkę i mieć ją w wyposażeniu. Uwierzcie mi bardzo się przyda!

walka z rośliną matką strangerville

Udajemy się znowu do laboratorium i siedliska Rośliny Matki. Wybieramy opcję “Walcz z Rośliną Matką z…” i wybieramy naszych sojuszników. Gdy przybędą rozpoczyna się walka. W lewym górnym rogu ekranu pojawia się “Poziom infekcji grupy”, który wraz z walką się zwiększa, a także poziom życia Rośliny Matki. Podczas walki zwracamy więc uwagę na te wskaźniki, ponieważ gdy poziom infekcji grupy będzie maksymalny przegramy. W walce mamy do wyboru opcję: wycofaj się, rzuć szczepionkę na infekcję (jeżeli ją wcześniej stworzysz), megaoprysk i rozkazy grupowe (do ataku! ostrożnie! wojenny krzyk! i zrób sobie przerwę). Podczas walki pojawiają się także zakażeni Simowie, którzy walczą z twoimi sojusznikami, tym samym przeszkadzając im w walce z Matką.

pokonana przez roślinę matkę strangerville

Mojej Simce nie udało się wygrać z Matką bez szczepionki. Za pierwszym razem została pokonana, co skończyło się dla niej “oszołomieniem”. Podczas drugiej próby miała przygotowaną jedną szczepionkę, co wystarczyło. Lecz domyślam się, że im posiadamy ich więcej tym większą mamy przewagę w walce. Gdy walka dobiega końca Roślina Matka zostaje pokonana, a nasi Simowie świętują wystrzeliwując konfetti 🙂

rzucenie szczepionką w roślinę matkę strangerville

Gdy pokonamy Roślinę Matkę otrzymujemy informację, że ukończyliśmy aspirację Tajemnice StrangerVille 🙂 Cechą nagrodą jest “Bohater StrangerVille – Jako bohater StrangerVille będziesz otrzymywał pocztę od fanów. Możesz też opowiadać innym historię o pokonaniu źródła infekcji!” Gdy spróbujemy wykonać jakoś interakcję z Rośliną Matką dowiemy się, że możemy przywrócić ją do życia za pomocą dziwnego owocu!

Bohater StrangerVille!

Opuszczając laboratorium dowiadujemy się “Nieco mniej dziwne StrangerVille. Roślina Matka upadła z ostatnim krzykiem rozpaczy. Wracając do domu zauważasz, że wszystko wróciło do normy. Dziwne rośliny ustępują, a zainfekowani mieszkańcy budzą się ze swoich koszmarów. StrangerVille ma u ciebie dług wdzięczności, jesteś teraz lokalną legendą. Udało Ci się pokonać Roślinę Matkę i przywrócić StrangerVille do względnej normalności! Możesz wrócić do Rośliny Matki w dowolnym momencie i ją obudzić. Gdy to zrobisz możesz wybrać poziom infekcji aby otrzymać pożądany stopień dziwności, to pozwoli Ci ponownie rozegrać historie przy pomocy innych rodzin”.

Co dalej? Pokonaliśmy Roślinę Matkę, a nasz Sim stał się miejscową legendą! Resztę historii każdy z Was musi stworzyć sam! Ja mam już pomysł na dalsze losy StrangerVille! Moja bohaterka ze swojej przygody zabrała jedną pamiątkę – dziwny owoc. Wiele lat później ktoś odnajdzie dziwny owoc i użyje go, aby przywrócić Matkę do życia. Może jakiś czarny charakter, szalony naukowiec? Może ktoś przypadkiem odkryje owoc, a może ukradnie mojej bohaterce, gdy ta będzie już poczciwą staruszką? Historia rozegra się na nowo, ale ktoś inny będzie musiał uratować StrangerVille!

drink w barze strangerville

Mam nadzieję, że każdemu udało się zostać Bohaterem StrangerVille! Przeprowadziłam Was krok po kroku przez tajemnicę tego miasteczka. Co myślicie o tej rozgrywce? Czy nowy dodatek The Sims 4 StrangerVille to coś na co czekaliście? Piszcie w komentarzach! Ja osobiście lubię takie historie, więc przypadł mi do gustu. Jednak aż się prosi, aby ta rozgrywka była nieco trudniejsza. Dziwne czemu naukowcy i wojskowi nie rozwiązali jej sami, skoro to oni są specjalistami w tej dziedzinie. Najwyraźniej StrangerVille czekało na bohatera takiego jak moja Julia i Wasi Simowie! Czy udało Wam się rozwikłać tajemnice StrangerVille? Czekam na komentarze! Powodzenia!

Dalsze losy Julki – bohaterki artykułu możecie obejrzeć na naszym kanale na youtube! Pod tym linkiem odnośnik do pierwszego odcinka z serii Bohaterka StrangerVille 🙂

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 ocen, średnia ocena: 5,00 / 5)
Loading...

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj!  
Powiadom mnie o