The Sims 4 Wyzwanie Amazonek – Amazon Challenge

Witajcie! Chcę Wam przedstawić nieco przerobioną przeze mnie wersje wyzwania Amazonek tzw Amazon Challenge. Na youtube widziałam kilka filmików z tego wyzwania, które mnie zaintrygowały. Choć przyznam, że nie było w nich wiele o zasadach tego challeng’u. Trafiłam Wam na stronę, którą oczywiście Wam polecam Link 1 . Jest tam opisane przez twórców Wyzwanie Amazonek. Przyznam jednak, że po lekturze zasad i opisów stwierdziłam, że rozbudowałabym tą historię dużo bardziej. Bazując więc na podstawowej wersji Amazon Challenge przedstawiam Wam przerobioną przez mnie wersję wyzwania. Może komuś wyda się ciekawa 🙂

NA CAŁOŚĆ WYZWANIA DUŻY WPŁYW MA FABUŁA WYMYŚLONA PRZEZ GRACZA

I Zasady ogólne Wyzwania Amazonek

  • wszystkie tworzone przez Ciebie kobiety są w wieku “młoda dorosła”
  • Amazonki to plemię w którym rządzą kobiety; mężczyźni oraz synowie plemienia są niewolnikami
  • możesz rozpocząć od stworzenia tylko Założycielki Plemienia; można również (ja tak zrobiłam) stworzyć na początku Założycielkę Plemienia, Obrończynię Założycielki, Uczoną – w kolejnej rozgrywce tworzę jeszcze Kapłankę Nocy, Kapłankę Ognia, Kapłankę Ziemi, Czarownicę i Syrenę (więcej o członkiniach plemienia poniżej)
  • po stworzeniu Amazonek z punktu powyżej może zdobywać nowe członkinie plemienia poprzez: urodzenie córki przez członkinie plemienia lub zapraszanie poznanych kobiet do zamieszkania opcją “zaproponuj wprowadzenie się”
  • każda funkcja którą pełnią kobiety w Plemieniu ma odpowiedni strój
  • każda osoba (członkinie plemienia i niewolnicy) mają cechę: rzadko głodny, rzadko senny (można je wykupić za pomocą odpowiedniego modu)
  • Amazonki nie posiadają pracy, zajmują się swoimi funkcjami plemiennymi
  • dostępne są kody na pozyskanie pieniędzy
  • Amazonki mogą zaręczać się i brać ślub ze sobą; zaręczenie i ślub z mężczyzną, niewolnikiem karane jest śmiercią
  • zaproszone do plemienia kobiety, jeżeli mają męża, narzeczonego lub chłopka muszą z nim zerwać lub wziąć rozwód; jeżeli z nim mieszkają przeprowadza się razem z kobietą do plemienia i zostaje niewolnikiem; jeżeli ma dzieci przeprowadzają się razem z nią – córki zostają córkami plemienia, a synowie – synami plemienia
  • członkinie plemienia nie mogą mieć więcej niż jedno dziecko z tym samym niewolnikiem – POWINNY jeżeli w fabule gry ułoży się inaczej Gracz decyduje co zrobić z tym faktem
  • w Plemieniu ważną rolę ogrywa kult żywiołów, członkinie plemienia mogą oddawać cześć żywiołom, posiadać w domach ołtarzyki lub miejsca medytacji
  • Amazonki są kobietami wyzwolonymi seksulanie (jeżeli w rozgrywce chcesz korzystać z modu Wicked Woohoo)
  • jako nazwisko Amazonki otrzymują swoją funkcję oraz numer np. Przywódczyni I, Uczona IV itp.
  • niektóre członkinie plemienia (mające konkretną funkcję) mogą mieć dziedziczkę czyli pierworodną córkę, która po wychowaniu przez Opiekunki powraca do matki, aby przyuczać się do funkcji i w przyszłości zająć jej miejsce


STATUS SPOŁECZNY CZŁONKIŃ PLEMIENIA ZALEŻY OD ICH RELACJI Z PRZYWÓDCZYNIĄ ORAZ WKŁADU NA RZECZ PLEMIENIA

II Członkowie Plemienia

  1. Przywódczyni Plemienia
  • musi posiadać max umiejętności: charyzma, sprawność fizyczna, taniec, śpiew
  • musi posiadać 5 poziom umiejętności: logika, malarstwo lub gra na instrumencie, umiejętności literackie, złośliwość, wewnętrzna harmonia
  • musi posiadać aspiracje: urodzona przywódczyni
  • musi posiadać cechy osobowości: aktywny, geniusz lub inne świadczące o mądrości i sprawności fizycznej
  • ma własnego niewolnika
  • czas spędza na udziale w świętach plemiennych oraz związanych z kultami żywiołów, poszerzaniu kontaktów z członkami plemienia
  • przed osiągnięciem wieku “starość” popełnia samobójstwo w rytuale
  • mieszka w swojej siedzibie razem z Dziedziczką I, niewolnikami, Obrończynią Przywódczyni i Mentorką Dziedziczki
  • nie może być w związku małżeńskich tylko związkach nieformalnych

wyzwanie amazonek - przywódczyni

2. Dziedziczka

  • dziedziczkami są wszystkie córki Przywódczyni
  • Dziedziczka I zostaje z matką w jej siedzibie i jest wychowywane przez Mentorkę i uczy się wszystkiego co będzie jej potrzebne podczas panowania
  • reszta dziedziczek zostaje odesłana do Opiekunek, lecz musi posiadać ważniejsze funkcje w plemieniu
  • Dziedziczka I ma własnego niewolnika, gdy osiąga wiek “nastolatek”, jej niewolnik musi być w jej wieku

3. Obrończyni Przywódczyni

  • musi posiadać max umiejętności fizycznej
  • funkcja nadawana najlepszej z Wojowniczej; nie dziedziczona
  • czas spędza na treningach i z Przywódczyni Plemienia, odpowiada za ochronę jej i Dziedziczki I
  • ma niewolnika
  • do momentu pojawienia się Łowczyni Niewolników, sama się tym zajmuje
  • mieszka w siedzibie Przywódczyni
  • posiada cechy związane z aktywnością fizyczną i odwagą

wyzwanie amazonek - obrończyni

4. Łowczyni Niewolników

  • jej zadaniem jest zdobywanie niewolników poprzez walkę z mężczyznami; walkę rozpoczynamy poprzez opcję bójki, jeżeli wygra pozyskuje niewolnika do plemienia jeżeli przegra musi odbyć 3 godzinną medytację
  • niewolników dostarcza do kwater niewolników, skąd członkinie plemienia (oczywiście te które mogą) pozyskują niewolników
  • funkcja nie dziedziczna
  • ma niewolnika

wyzwanie amazonek - łowczyni niewolników

5. Trenerka Wojowniczek

  • trenuje córki plemienia które mają zostać Wojowniczkami; mieszka z nimi i wychowuje
  • funkcja nie dziedziczna

6. Wojowniczki

  • odpowiadają za ochronę plemienia, kary i egzekucje
  • muszą ćwiczyć i rozwijać swoją sprawność fizyczną
  • funkcja nie dziedziczna

7. Zbieraczka

  • mieszka obok ogrodu, którym się zajmuje
  • czas spędza na ogrodnictwie, łowieniu ryb i zbieraniu surowców
  • musi rozwijać umiejętności ogrodnictwa, wędkarstwa i zielarstwa
  • musi posiadać cech związane z miłością do natury
  • funkcja nie dziedziczona

wyzwanie amazonek - zbieraczka

8. Uczona 

  • jej zadaniem jest zdobywanie wiedzy i doradzanie Przywódczyni w ważnych kwestiach
  • rozwija umiejętności: logika i umiejętności literackie
  • może mieć Dziedziczkę oraz 3 pomocnice (córki plemienia)
  • rozszyfrowuje artefakty przywiezione przez Odkrywczynie

wyzwanie amazonek - uczona

9. Mentorka Dziedziczki

  • wybrana ze Starszyzny kobieta, której zadaniem jest wychowanie i nauka Dziedziczki I (jeżeli brak kobiet w Starszyźnie inna członkini plemienia)
  • wybierana przez założycielkę

10. Opiekunki

  • zajmują się córkami i synami plemienia do osiągnięcia wieku “nastolatka/ek”
  • mają dbać o dobre wychowanie dzieci i naukę ich potrzebnych umiejętności
  • funkcja nie dziedziczna

wyzwanie amazonek - opiekunka

11. Starszyzna

  • członkinie plemienia osiągające wiek “starość”
  • wybierają spośród siebie Przedstawicielkę Starszyzny, która wyróżnia się wiedzą i doświadczeniem – jej zadaniem jest doradza Przywódczyni i udział w rytuałach plemiennych

12. Niewolnicy 

  • są nimi mężczyźni którzy przegrają walkę z Łowczynią Niewolników oraz synowie plemienia, którzy osiągną wiek “nastolatek”
  • zajmują się gotowaniem, dbaniem o dom, spełnianiem zachcianek członkiń plemienia oraz są wykorzystywaniu do rozmnażania
  • niewolnicy nie mogą mieć pracy
  • mogą żyć tylko jako młody dorosły, w wyjątkowych wypadkach fabularnych jako dorosły
  • mogą zostać złożeniu w ofierze podczas rytuału
  • niewolnicy mieszkają w domu niewolników lub z członkiniami plemienia

 

13. Synowie Plemienia

  • chłopcy urodzeniu przez członkinie plemienia
  • wychowani przez opiekunki do wieku “nastolatek” – wtedy trafiają do domu niewolników i zaczynają ich obowiązywać zasady niewolników

14. Odkrywczyni

  • zajmuje się podróżowaniem w celu zdobywania artefaktów, skarbów i surowców
  • musi odbyć przynajmniej 1 podróż w każdą porę roku
  • w podróż może zabrać Uczoną lub Wojowniczkę
  • jeżeli zdobędzie odpowiedni Status w plemieniu i przekaże Przywódczyni znaczące skarby może otrzymać niewolnika
  • może mieć dziedziczkę, która musi pobrać nauki u Wojowniczek i Uczonej (pół czasu bycia nastolatkiem u Uczonej i pół u Wojowniczek)
  • część artefaktów rozszyfrowuje sama, a część przekazuje do rozszyfrowania Uczonej

15. Artystka

  • funkcja może być dziedziczna jeżeli dziedziczka jest utalentowana
  • rozwija umiejętności artystyczne: malarstwo, gra na instrumentach, śpiew, taniec
  • ma za zadanie koncertowanie i zabawianie członków plemienia i Przywódczyni
  • jeżeli zdobędzie sławę w plemieniu jako wielka artystka może mieć niewolnika

wyzwanie amazonek - artystka

16. Poskramiaczka Bestii

  • trenuje umiejętność tresowania  i leczenia zwierząt
  • trenuje psy przed przekazaniem ich członkiniom plemienia
  • funkcja dziedziczna
  • jeżeli wsławi się w plemieniu może mieć niewolnika

17. Kapłanki Nocy

  • jeden z kultów plemienia
  • przewodniczy im Główna Kapłanka
  • zajmują się nekropoliami, kultem Nocy i Zmarłych, rytuałami i odprawianiem obrzędów
  • powinny zachowywać powściągliwość
  • przed osiągnięciem wieku “starość” popełniają rytualne samobójstwo

18. Kapłanki Ziemi 

  • jeden z kultów plemienia
  • przewodniczy im Główna Kapłanka
  • mieszkają w lasach i czczą siły przyrody
  • powinny zachowywać powściągliwość

19. Kapłanki Ognia

  • jeden z kultów plemienia
  • przewodniczy im Główna Kapłanka
  • czczą ogień i seksualność
  • odprawiają rytuały seksualne
  • przed osiągnięciem wieku “starość” musi popełnić rytualne samobójstwo

20. Czarownica

  • mieszka w odosobnieniu i rozwija swoje zdolności magiczne, aby służyć swoją mocą Przywódczyni
  • może mieć dziedziczkę
  • przed osiągnięciem wieku “starość” musi popełnić rytualne samobójstwo

21. Syrena – kapłanka wody

  • czas spędza w wodzie i odprawia rytuały z nią związane
  • może mieć dziedziczkę

III Wygląd

  • członkinie plemienia wyróżniają się pięknem i siłą
  • posiadają tatuaże
  • dozwolona biżuteria
  • noszą suknie oprócz Wojowniczek, Odkrywcy i Poskramiaczki Bestii

IV Córki i Synowie Plemienia

  • dzieci po urodzeniu zostają odesłane do Opiekunek plemienia – oprócz Dziedziczki I, która zostaje wychowana przez Mentorkę
  • synowie plemienia zostają z Opiekunkami do uzyskania wieku “nastolatek” wtedy stają się niewolnikami
  • córki plemienia zostają z Opiekunkami do osiągnięcia wieku “nastolatka”, wtedy podejmują starania o odpowiednią funkcję, aby zostać przyjęta na nauki muszą osiągnąć (lub nie) odpowiednie umiejętności:                – Wojowniczki/ Łowczyni Niewolników/ Trenerka Wojowniczek – 2 stopnień sprawności fizycznej                         – Uczona – 2 stopień logiki i umiejętności literackich                                                                                                            – Artystka – 2 stopień gry na instrumencie i 1 stopień malarstwa                                                                                        – Kapłanki Ziemi – 2 stopień ogrodnictwa                                                                                                                                – Kapłanki Ognia – 2 stopień charyzmy                                                                                                                                    – Czarownica/ Syrena/ Odkrywczyni – 1 dziedzic                                                                                                                     – Zbieraczka/ Opiekunki/ Poskramiaczka Bestii/ Kapłanki Nocy – brak wymagań
  • w każdym przypadku zgodę na przyjęcie musi wydać członki plemienia u której córki plemienia starają się o nauki
  • przydział córek plemienia do funkcji powinien być w miarę równomierny
  • w wieku “dziecko” córki i synowie plemienia cieszą się dzieciństwem, bawią się i uczą różnych potrzebnych umiejętności
  • gdy córki plemienia stają się nastolatkami przechodzą rytuał inicjacji, stają się kobietami i pełnoprawnymi członkiniami plemienia, zostają także przydzielone do funkcji

V Zwierzęta w Plemieniu

  • psy muszą być wyszkolone przez Poskramiaczkę Bestii, przed przekazaniem ich członkiniom plemienia
  • mogą to być tylko duże psy i pełnić w rodzinie funkcję obronną
  • koty są uznawane za zwierzęta szlachetne i mistyczne, nie są szkolone przez Poskramiaczkę Bestii
  • koty mogą posiadać wszystkie członkinie plemienia

Co dalej?

Mają zasady i pomysł na rozgrywkę możemy budować fabułę i rozwijać Plemię. Moja rozgrywka będzie polegała głównie na rozwoju Plemienia. Nie wiem jakie perypetie spotkają jej członkinie, to okaże się podczas rozgrywki. Myślę jednak, że gdy moje Plemię będzie już dość rozwinięte i rozbudowane stworzę podobne, gdzie jednak mężczyźni będą rządzić a kobiety będą niewolnicami. Co dalej? Może walka między plemienna, lub historia rodem z Romea i Juli?

Ja jeszcze nie rozpoczęłam swojej rozgrywki, jednak gdy tylko ją rozpocznę udostępniam zdjęcia i mody jakich będę używać, a także w jaki sposób moja rozgrywka się rozwija. Na razie przedstawiam Wam zasady.

Zachęcam do rozgrywki i udziału w różnych Simowych Wyzaniach 🙂

 

Przeczytaj także u nas:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 ocen, średnia ocena: 5,00 / 5)
Loading...

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj!  
Powiadom mnie o